Søndag den 17. september inviterede Viby Musikforening til Søndagsmusik i Cosmos.

Viby Musikforening har 7 aktive grupper, der mødes for at synge og spille.

Denne søndag var det planen, at alle grupperne skulle optræde og vise, hvad de kan levere, men på grund af afbud,

må man vente med at møde 'de andre', så dagens musikalske indslag kom fra

Carlssons A-Train, The Black Velvet Band samt Bent, Kaj og Erik.

Publikum var inviteret til at 'give et nummer' på scenen, men det var der ikke rigtig nogen, der havde mod på.

Det blev en fin eftermiddag med swingende jazz, irsk folkemusik samt lystig harmonikamusik og sang.

Der var pænt med tilhørere og stemningen var god.

Lørdag den 5. august inviterede Viby Musikforening

igen til en Viby JazzDays koncert -

denne gang med Basement Jazzband.

Flot vejr, flot  koncert med god stemning overalt.

.

Lørdag den 8. juli havde Viby Musikforening besøg af

Henning Munk og Plumperne.

Koncerten, som var en del af Viby Jazz Days 2023 var godt besøgt af et veloplagt pumlikum.

Flot afvekslende musik leveret af Tue Bjerborg, guitar; Bjørn Otto Hansen, trommer; Marc Davis, bas og Morten Hertz, trombone  - samt orkesterlederen Henning Munk.

Den 8, maj afholdt Viby Musikforening den årlige forårssang i Birkede Gl. Skole.

Det var en dejlig aften med flot vejr og de smukke udsprungne bøgetræer lige uden for vinduerne. Programmet var forårets sange -

Viby Visegruppe sang for akkompagneret af Beinir Nattestad. Aftenen bød også på kaffe og flotte kager - og som altid en fin stemning.

Tamra - Noah og Julius Rosanes i Dåstrup Forsamlingshus

Lizette Flannov JazzQuintet

Fredag den 17. februar var Dåstrup forsamlingshus igen rammen om en fantastisk koncert.

Jazzsangerinden Lizette Flannov havde samlet nogle af landets dygtigste Jazzmusikere som gav et brag af en koncert.

Melodierne var (næsten) alle kendte Jazz standards, arrangeret af bandets Pianist, Thomas Clausen, som fik vist sin færdigheder både som arrangør og enestående pianist. Især samspillet med Benita Haastrup, som efter hendes smil at dømme havde en fest, hævede musikken op på højeste niveau.

Ved bassen stod Ida Hvid der gav et par glimrende soloer, men desværre lydmæssigt lå lidt for langt tilbage.

Lizette Flannow har tidligere, med stor succes, besøgt VMF. Også denne gang nød vi godt af hendes varme, inciterende stemme og denne gang også med vokale improvisationer; dejlige lydbilleder til erstatning for saxofonisten Jesper Løvdals fravær der desværre var strandet i Sverige grundet stormen Otto der denne aften hærgede landet.

Endnu en fantastisk aften i det gamle Forsamlingshus.

Michael Carlsson

Amerikansk aften den 14. april i Dåstrup Forsamlingshus var et tilløbsstykke - alt udsolgt - selv forrummet måtte tages i brug. Aftenen startede med den amerikanske buffet med Chicken Wings, Coleslaw og Pulled Pork.

Da alle var mætte gik 3 generationer Rosanes på scenen - Tamra, sønnen Noah og Noahs søn Julius. Det var flot musik - både ældre numre - og helt nye blev godt modtaget af publikum; der blev sunget med og klappet i takt. Super flot aften.

Nytårskoncert 2023

Søndag den 8 . januar afholdt Viby Musikforening sin traditionelle nytårskoncert i et festligt pyntet Dåstrup Forsamlingshus, med boblende velkomsdrink, store flødeskumsmedaljer og - ikke mindst - det 22 mand store

Borup Brass Band under ledelse af Alex Nielsen.

Det blev en festlig eftermiddag med musik fra hele verden; der var marcher, valse og musik fra Operaer, musicals og film. Selvfølgelig også H.C. Lumbyes Champagnegaloppen 'med knald i'. Sluttede med stående applaus og alt var, som det skulle være - bortset fra, at den dygtige fotograf ikke har sendt billeder fra koncerten.

Maries Festival Band

Fredag den 3. maj 2019 havde vi besøg af

Maries Festival Band i Dåstrup Forsamlingshus.

Og det blev en oplevelse uden lige.

Gruppen består af fire bundmusikalske gutter,

som er 'husorkester' i Mariehaven,
når der er Sommersang i Mariehaven (kendt fra DK4).

Repertoiret spænder vidt og blev serveret for et udsolgt Forsamlingshus.

Og noget nyt så dagens lys den aften

- der var stående applaus fra et veloplagt publikum mellem nogle af numrene....!!!