Viseaften efterår 2020

Fredag den 23. oktober 2020 slog Viby Musikforening endnu engang dørene op til Dåstrup Forsamlingshus. Denne gang var det foreningens visegruppe der leverede 2 timers alvorlig, morsom, eftertænksom men altid veludført underholdning.

Jytte Nikander Jensen var som altid klar med et udstyrsstykke. Denne gang var det ”Espritter” hvor de toldfrie varer bliver afsløret under de fine gevandter, men også visen ”Når vi bliver gamle” høstede et flot bifald og var en perfekt slutning på en fin aften.

Ruth Fokdahl leverede de lidt mere eftertænksomme (og mindre kendte) viser som f.eks. ”før mig til havet” og ”Når sommeren vender tilbage”. Men også her var der plads til smilet med sangen ”Skiftede Beethoven aldrig ble” der handler om moderne komponisters kvaler med at finde arbejdsro.

Bent Ramsnæs og Bent Friis sørgede for de mere moderne viser bl.a. Michael Falck, Kim Larsen og Thomas Kjellerup, men leveret på deres helt personlige måde og med pianist Beinir Nattestads fantasifulde arrangementer.

Sidst men ikke mindst stod Aase Brandenburg og Lynge Nielsen for de gode gamle træffere som ”med foldede hænder og samlede Ben”, ”Den Første gang jeg så dig” og ”Det var en lørdag Aften” dog med en nyere og mere kontroversiel tekst af PH. En smuk duet blev det også til med de to i den morsomme ”Pagehår og bowlerhat” og selvfølgelig med de respektive hatte på.

Alt i alt en dejlig aften der blev afviklet efter alle forskrifter med mundbind og håndsprit og med en altid veloplagt akkompagnatør Beinir Nattestad til at styre slagets gang med smukt spil og fine arrangementer.

Del siden